ایتالیا یکی از کشورهای اروپا است که سالانه تعداد زیادی مهاجر را به خود میپذیرد ، در این مطلب میخواهیم با شرایط کاری در این کشور آشنا شویم .
حقوق:
قانون ایتالیا صریحاً تصریح میکند که حقوق پرداخت شده به کارمندان باید با مبلغی (که توسط کارفرما یا شخص ثالث از طرف کارفرما توافق میشود) بیان شود و دوره خدمتی را که حقوق به آن اشاره میکند ، مقدار و ارزش آنها را مشخص کند. اضافه کاری ، همراه با حقوق مبلغ پرداخت میشود. علاوه بر این ، قانون ایتالیا سیزده حقوق سالانه پرداخت میکند ، سالی یک بار به مناسبت تعطیلات کریسمس که معمولاً مربوط به پاداش یک ماه است ، پرداخت میشود.
حداکثر هفته کار:
متوسط زمان کاری هفتگی نمیتواند از 48 ساعت بیشتر باشد ، این زمان شامل اضافه کاری نیز است و باید در مدت زمان 4 ماه محاسبه شود. با این حال ،میتوانند به دلایل فنی یا سازمانی مدت زمان را تمدید کند.
اضافه کاری:
نیازهای یک شرکت خاص ممکن است در شرایط استثنایی یا به صورت گاه به گاه ، کارمندان را ملزم به کار فراتر از "ساعات کاری معمول" خود کند. در صورت عدم وجود مفاد توافقنامه جمعی ، اضافه کاری فقط مشروط بر توافق بین کارفرما و کارگر و برای مدت بیش از 250 ساعت در سال مجاز است. سرانجام ، قانون مقرر کرده است که اضافه کار به واسطه افزایش حقوق به موجب NCBAبه طور جداگانه محاسبه و پرداخت میشود که در هر صورت ممکن است اجازه دهد اضافه کار را با اضافه وقت خود جبران کند یا به عنوان یک جایگزین برای افزایش حقوق استفاده کنند.
تعهد کارفرمایان برای تأمین محل کار سالم و ایمن:
مقررات اصلی مربوط به بهداشت و ایمنی در محیط کار مبتنی بر اصول کلی پیشگیری از جمله موارد زیر است:
- به روزرسانی اقدامات ایمنی محیط کار.
- ایمنی سلامت روانی و جسمیکارگران
- توجه به شرایط بهداشتی و مهارتهای کارگران به منظور تعیین تکلیف شغلی.
- نظارت کارگران برای رعایت پایبندی آنها به اقدامات ایمنی و استفاده از وسایل محافظ شخصی و عمومیارائه شده توسط کارفرما.
علاوه بر این اصول کلی ، وظایف خاصی نیز وجود دارد که کارفرما باید آن را انجام دهد:
- ارزیابی ریسکها.
- شناسایی اقدامات محافظتی و پیشگیرانه.
- تهیه برنامه برای بهبود ایمنی در محل کار.